Witamy w Magazyn Szachista
 » Strona Główna // » Baza partii / » FORUM / » Kombinacje / » Nauka Gry / » Zadania / » Prenumerata
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj i zobacz wiadomościZaloguj i zobacz wiadomości   ZalogujZaloguj 

Debiuty
Idź do strony 1, 2  Następny

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.szachista.com Strona Główna
-> Nauka gry
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Alojzy_Bobek
Nowy

PostWysłany: Pią Maj 20, 2005 2:00 pm
Temat postu: Debiuty
Odpowiedz z cytatem

Very Happy
Jestem początkującym szachista... Na kurniku gram w granicach 1350 -1550... Moglibysie mi cos poradzic na temat rozgrywania debiutów
( d4 białymi; sycylijska i królewsko indyjska obrona czarnymi)! interesuje mnie ajk atakowac...na co uwazac...i takie tam kruczki:)z góry dzieki za odp.!!Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lk85
Hetman
Hetman

PostWysłany: Pią Maj 20, 2005 2:13 pm
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

1350-1550 na kurniku to nie jest gracz początkujący więc nie pisz głupot.

Co do debiutów to:
1. Po d4 jest zazwyczaj zwykła, monotonna często gra pozycyjna. Musisz w tych debiutach atakować każdą słabość przeciwnika i zajmować jak najlepszą pozycję figurami.
2. W sycylijskiej białe zazwyczaj atakują na królewskim skrzydle, a czarne kontratakują na hetmańskim lub w centrum.
3. W królewko-indyjskiej jest podobnie jak w sycylijskiej, tyle że na odwrót Smile.

To jest tylko szablon gry w tych debiutach.
Powrót do góry

Alojzy_Bobek
Nowy

PostWysłany: Pią Maj 20, 2005 2:28 pm
Temat postu:
Odpowiedz z cytatem

Mistrzu mistrzu..ok...ok..owoli:)..nie poczatkujacy?? to jaki?? przeciez ja ranie ten piekny sport z kazdym ruchem:) taka smutna prawda.....wszyscy mnie ogrywaja jak dzieciaka... hmmm sam nie wiem co zrobic...by sie podszkolic...gdyz najwiecej byków wale w debiutach...i t takich chamskich byków....sam ne wiem co lubie grac...ale to smutne:(
Powrót do góry

zusi
Pion
Pion